|
|
|
|
Εκπαίδευση
στο Web. Τι είναι και πως θα βοηθήσει
Λαμβάνοντας υπόψη το επίπεδο, στο οποίο έχει φτάσει η εκπαίδευση
από απόσταση σήμερα, μπορούμε να πούμε ότι περικλείει κάθε
είδους τεχνολογία, από την έντυπη ανταπόκριση μέχρι την αποστολή
βιντεοκασετών και CD-ROMs. Οι πιο ενδιαφέρουσες όμως ευκαιρίες
επικεντρώθηκαν στην ολοένα και αναπτυσσόμενη χρήση του Web,
είτε είναι εσωτερικό (ιδιωτικό) είτε δημόσιο, ώστε να παρέχει
μία νέα γενιά εργαλείων για εκπαίδευση από απόσταση. Tα πλεονεκτήματα
και οι υπηρεσίες που προέκυψαν είναι τα εξής:
|
Χρήση
του Internet ή επιχειρησιακού Intranet. |
|
Ζωντανή
αλληλεπίδραση με τον καθηγητή, είτε μέσω φωνής (audio)
ή συζήτηση μέσω κάποιου προγράμματος chat. |
|
Χρήση
του βίντεο, εξαρτώμενη από την συχνότητα ή τα μηχανήματα
των φοιτητών. |
|
Τυποποιημένο
περιεχόμενο πάνω στο Web το οποίο είναι εύκολο να παραχθεί
από άλλα υλικά παρουσίασης. |
|
Δυνατότητα
επιλογής ζωντανής ή ηχογραφημένης διάλεξης. |
|
Δυνατότητα
επικοινωνίας των χρηστών από τα μηχανήματά τους από το
σπίτι, χωρίς να απαιτείται να προσέλθουν σε ειδικά τεχνολογικά
κέντρα. |
Τα συστήματα που εφαρμόζονται στην εκπαίδευση
από απόσταση πάνω στο Web προσφέρουν σήμερα μία αφθονία από
πλεονεκτήματα, σε όλες τις επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο
όπως:
|
Φτηνή
παραγωγή του υλικού των μαθημάτων. |
|
Ζωντανή
φωνή και αλληλεπίδραση σε όλο το δίκτυο. |
|
Επιλογή
σε πραγματικό χρόνο ή "ασύγχρονη" (κατόπιν ζήτησης)
εκπαίδευση. |
|
Αρχή
για μια αξιόπιστη διοικητική υποδομή των πνευματικών κεφαλαίων.
|
|
Κανένας
γεωγραφικός περιορισμός. |
|
Φτηνές,
απλές τεχνικές ανάγκες, προσιτές στους μαθητές και τους
καθηγητές με ελάχιστη βοήθεια από επαγγελματίες, από μηχανικούς
και τεχνικό προσωπικό. |
|
Απλή
και ικανή εξέταση και αξιολόγηση των καταρτιζομένων, ιδανική
για συμμόρφωση στις ανάγκες της εκπαίδευσης. |
|
Ταχύτητα
στην οργάνωση. |
|
Όχι
οχυρωμένες αντιδράσεις, ποικιλία από συμμαχίες.
|
|
Μικρή
ή καθόλου καινούργια επένδυση στην υποδομή για μεγαλύτερες
αποστάσεις από αυτές των intranets και των PCs.
|
|
Ελαχιστοποίηση
του χρόνου μετακίνησης για τη μεταβίβαση των γνώσεων.
|
|
Καλύτερη
χρήση του χρόνου των ειδικών και αύξηση της ειδίκευσής
τους. |
|
|
|
|