Το Κλειδί για ένα Πετυχημένο Online Marketing

 


Σχεδόν το ένα τέταρτο των marketers του World Wide Web (23%) προσπαθούν να πουλήσουν προϊόντα και υπηρεσίες από τα Web sites τους, αλλά δεν πουλάει ούτε ένας. Μέχρι τώρα, 31% των ανταποκρινόμενων περιέγραφαν τα Web sites ως τα πιο “επικερδή”. Πολλοί μάλιστα υποστηρίζουν ότι έχουν κερδοφορία από την αρχή κιόλας. Πως όμως εξηγείται αυτό;

Έρευνες που έχουν γίνει πάνω στο θέμα έδειξαν ότι το 25% των marketers στο Web δεν προσφέρει προϊόντα για πώληση στα sites τους. Πράγματι, χρησιμοποιούν τα sites τους για αναφορά των προϊόντων τους, τεχνική υποστήριξη καθώς και άλλες εφαρμογές. Πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις θεωρούν τους εαυτούς τους επιτυχημένους marketers. Στην πραγματικότητα, ένα τέταρτο από αυτούς που δεν προσφέρουν τίποτα από πωλήσεις, περιέγραφαν τα sites τους κερδοφόρα πέρα από την σκοπιά των εξόδων. Αυτές οι επιχειρήσεις, προστέθηκαν σε εκείνες τις επιχειρήσεις που προσπαθούν να πουλήσουν αλλά δεν μπορούν αποτελώντας έτσι το 50% αυτών που βρίσκονται στο Web.

Ακόμη και το άλλο μισό σχεδόν των επιχειρήσεων που βρίσκονται στο Web δεν έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό φέρνει τις αναμενόμενες προσδοκίες. Αυτή η κατάσταση που συναντάται, οφείλεται κυρίως στο νεαρό της ηλικίας τους στον Παγκόσμιο Ιστό. Επιπρόσθετα, οφείλεται και στην απειρία των επιχειρήσεων να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες των πολυμεσικών εφαρμογών στο έπακρο, μια και το Μάρκετινγκ αρχίζει να παίρνει νέα διάσταση.

Πολλοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται την ανομοιότητα που υπάρχει μεταξύ των online marketers με σχεδόν καθόλου πωλήσεις και με πολλές πωλήσεις, και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μόνο μερικοί τύποι προϊόντων πωλούνται. Αυτό βέβαια αποτελεί έναν από τους μυριάδες παράγοντες. Ένας άλλος παράγοντας είναι το ποιόν του marketer, δηλαδή πόσο επιτυχημένος είναι ή όχι. Δεν αρκεί να βγει μια επιχείρηση στο δίκτυο και να φτιάξει ένα site για τα προϊόντα της και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Πρέπει να ξέρει πως θα προωθήσει τα προϊόντα αυτά, ώστε να δημιουργήσει πωλήσεις.

Σε πρώτο στάδιο θα πρέπει να φτιάξει μια τέτοια σελίδα η οποία θα προσελκύει τους “ταξιδιώτες” του δικτύου. Στη συνέχεια θα πρέπει να επιστρατεύσει κάθε μέσο και γνώση που διαθέτει ώστε να οδηγείται σε πωλήσεις και όχι μόνο σε ενημέρωση. ¶λλωστε η ύπαρξη του Μάρκετινγκ δεν είναι μόνο να εξυπηρετεί τις ανάγκες (ενημέρωση, τεχνική υποστήριξη κλπ.) των καταναλωτών αλλά και τις δικές της ανάγκες (κέρδος).

Δημιουργώντας ένα Μάρκετινγκ plan, είτε είναι για τα παραδοσιακά media είτε για τα καινούργια, απαιτείται χρόνος, έρευνα και υπομονή. Ένα Μάρκετινγκ plan για το Internet, όπως το WWW το οποίο αναφέρθηκε, είναι μια διαδικασία που συνεχώς αναπτύσσεται. Η εκτέλεση ενός τέτοιου σχεδίου απαιτεί διαρκής ενημέρωση του περιεχομένου, και προσαρμογή στις αλλαγές της αγοράς και της τεχνολογίας.

Μερικές αρχές του Μάρκετινγκ που πρέπει να εφαρμόζονται στα Πολυμέσα είναι τα ακόλουθα:

Να είσαι πρώτος και μοναδικός είναι εξίσου σημαντικά. Στο Internet καθώς και στον off- line κόσμο του Μάρκετινγκ, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να δηλώσεις την δική σου θέση, αδιαφορώντας για τον ανταγωνισμό.

 

Εγκαθίδρυσε μια καλή φήμη για την εξυπηρέτηση των πελατών σου. Στο Internet, καθώς και στον off-line κόσμο του Μάρκετινγκ, υπάρχουν πολλές στιγμές όπου θα χάσεις τους πελάτες σου, εάν αφήσεις την επιτυχία σου να σε κάνει φαντασμένο.

 

Προσπάθησε να επιβληθείς αρχικά και να συνεχίσεις να κυριαρχείς στην αγορά. Στο Internet, καθώς και στον off-line κόσμο του Μάρκετινγκ, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να αποδείξεις την κυριαρχία σου και την δίκαιη θέση που κατέχεις στην αγορά, με το να προβάλεις αυτά που ήδη γνωρίζεις.

 

Μάθε πότε πρέπει να πατήσεις φρένο. Στο Internet, καθώς και στον off-line κόσμο του Μάρκετινγκ, υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να αιφνιδιάσεις την αγορά, ακόμη και όταν δεν είσαι έτοιμος.

 

Πρόσεχε την αγορά και μάθε να προσαρμόζεσαι κατάλληλα. Στο Internet, καθώς και στον off-line κόσμο του Μάρκετινγκ, υπάρχουν πολλές στιγμές όπου θα υπομένεις τις αποτυχίες αφού δεν θα έχεις αναγνωρίσει τις τάσεις.

 

 
 
     

Αρχή σελίδας
 
(c) 2001 created by Magnet Internet Services