Πολυμέσα
- Υπερμέσα στο ΜΚΤ
Εισαγωγή
Πολυμέσα και Επιχειρήσεις
Πωλήσεις με τη χρήση
Πολυμέσων
Ε-mail Μάρκετινγκ
Το
Μάρκετινγκ του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Microsoft
Ολοκλήρωση
του E-mail με το Παραδοσιακό Μάρκετινγκ
Τυποποιμένες απαντήσεις
E-mail
Διαφήμιση προϊόντων
με Πολυμέσα
Τηλεοπτική
Διαφήμιση ή Διαφήμιση σε site;
Ένα - προς
- ένα Τηλεοπτική Διαφήμιση
Η Online Διαφήμιση
μεγαλώνει
Η Νέα Τεχνολογία
αποτελεί Ανάγκη
Ένα
πρόγραμμα υπολογιστή το οποίο διαβάζει το μυαλό σου
Γιατί Web site;
Η
Motorola και η Online Marketing δημιουργησαν μία νέα Πολυμεσική
εφαρμογή στα τηλέφωνα
Εισαγωγή
Αυτή τη στιγμή, περισσότερο από δέκα εκατομμύρια σπίτια έχουν
εξοπλιστεί με πολυμεσικά συστήματα. Οι αλληλοεπιδρώμενοι διάλογοι
πολύ γρήγορα αντικατέστησαν τους μαζικούς μονόλογους. Όλες
οι όψεις του επιχειρηματικού κόσμου ενστερνίζονται αυτό το
νέο μοντέλο τεχνολογίας. Πολλοί είναι αυτοί που εγκαταλείπουν
την απαρχαιωμένη τακτική του μάρκετινγκ. Στην κυριαρχία των
αλληλεπιδρόμενων πολυμέσων η επαναστατική πρόοδος του μάρκετινγκ
είναι καθημερινό γεγονός.
Με την τεχνολογία να αλλάζει γρήγορα παρανοήσεις και μύθοι
σχετικά με τα πολυμέσα διαδίδονται σε όλη την κοινότητα του
μάρκετινγκ. Για να τιθασεύσεις τα δυνητικά αλληλοεπιδρώμενα
πολυμέσα, είναι κρίσιμο να τους διασκορπίσεις πιο κοινούς
μύθους, και να ορίσεις τα εργαλεία των πολυμέσων στη διεθνή
γλώσσα του μάρκετινγκ.
Η ανθρώπινη επικοινωνία ανέκαθεν εμπεριείχε την έννοια των
πολλαπλών μέσων που δηλώνει ο όρος Πολυμέσα. Ο άνθρωπος ακούει,
μιλάει, γράφει, ζωγραφίζει, παίζει μουσική, κινείται και εξωτερικεύει
συναισθήματα και σκέψεις. Αυτός ο πολυαισθητικός τρόπος επικοινωνίας
μεταξύ των ανθρώπων επιχειρήθηκε να μεταφερθεί και σε επίπεδο
τεχνολογίας, στην τεχνολογία των ηλεκτρονικών υπολογιστών
και ειδικότερα στην αλληλεπίδραση μεταξύ του ανθρώπου και
της υπολογιστικής μηχανής.
Η τεχνολογία αυτή των Υπερμέσων – Πολυμέσων εξαπλώνεται συνέχεια
όλο και σε περισσότερους τομείς εφαρμογών της καθημερινής
ζωής, σε κάθε πεδίο της ανθρώπινης δραστηριότητας. Τέσσερις
είναι όμως προς το παρόν οι κυριότεροι τομείς εφαρμογής της:
Οι επιχειρήσεις, η πληροφόρηση, η ψυχαγωγία
και η εκπαίδευση. Οι εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί
σε όλες τις προσφερόμενες τεχνολογικές πλατφόρμες, είναι πάρα
πολλές και κάποιες από αυτές, αν και πολύ γνωστές δεν μπορούν
να συμπεριληφθούν σε ένα από τους τέσσερις προαναφερθέντες
τομείς.
Χαρακτηριστικό ίσως παράδειγμα η πολύ γνωστή εφαρμογή της
Microsoft “Multimedia Beethoven –The Ninth Symphony”, που
τρέχει κάτω από περιβάλλον Windows. Η εφαρμογή συνδυάζει κείμενο,
γραφικά και ήχο και παρουσιάζει ταυτόχρονα μια εκπαιδευτική
και μία ψυχαγωγική διάσταση, αφού ο οπτικός δίσκος παρέχει
– πέρα από το άκουσμα της συμφωνίας – μουσική ανάλυση με την
παρουσίαση των αντίστοιχων παρτιτούρων, υποβοήθηση μουσικής
μελέτης του έργου και ιστορικά στοιχεία για τον συνθέτη.
Στη συνέχεια ο όρος Πολυμέσα θα υποδηλώνει όλο τον χώρο των
Πολυμέσων - Αλληλεπιδρώντων Πολυμέσων - Υπερμέσων.
Πολυμέσα και
Επιχειρήσεις
Η χρήση της τεχνολογίας Υπερμέσων – Πολυμέσων στις επιχειρήσεις
αυξάνει και βελτιστοποιεί όλους τους τρόπους επικοινωνίας
μέσα στην επιχείρηση, κάνοντας την συλλογική ζωή και εργασία
περισσότερο ευχάριστη και ενδιαφέρουσα. Αν και μερικές επιχειρήσεις
δυσπιστούν στην ιδέα της χρήσης της τεχνολογίας Υπερμέσων
– Πολυμέσων, εντούτοις τα αποτελέσματα της χρήσης της, είναι
ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και δημιουργικά.
Πωλήσεις
με τη χρήση Πολυμέσων
Η πώληση ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας, ξεκινάει με την
προσέλκυση του ενδιαφέροντος των υποψήφιων αγοραστών. Μία
παρουσίαση ενός προϊόντος συγκεντρώνει τόσο περισσότερες πιθανότητες
να πετύχει το σκοπό της, δηλ. την πώληση, όσο περισσότερο
εντυπωσιακή και ενδιαφέρουσα είναι. Κάτι τέτοιο γίνεται μέσα
από τις τηλεοπτικές παρουσιάσεις προϊόντων και κάτι ανάλογο
προσπαθεί να επιτευχθεί μέσω της τεχνολογίας Πολυμέσων χρησιμοποιώντας
ένα άλλο προβολικό μέσο, την οθόνη του υπολογιστή, για την
τελική απεικόνιση της παρουσίασης. Η χρησιμοποίηση video είναι
το πρωταρχικό στοιχείο που καθιστά μια παρουσίαση Πολυμέσων
περισσότερο ενδιαφέρουσα και ελκυστική. Αν το video δεν είναι
διαθέσιμο, τότε κάποιο άλλο είδος δεδομένων όπως εικόνες,
προσομοίωση κίνησης (animation) και ήχος θα χρειαστεί να χρησιμοποιηθούν
συνδυαστικά για να κατακτήσουν την παρουσίαση ενδιαφέρουσα.
Σκοπός είναι ο υποψήφιος πελάτης να οδηγηθεί στα επόμενα μετά
την παρουσίαση βήματα προς μία πιθανή αγορά.
Πέρα όμως από τον εμπλουτισμό μίας παρουσίασης – στατικής
συνήθως μέχρι σήμερα – με ενδιαφέροντα στοιχεία όπως φωνή,
εικόνα, εφέ, προσομοιώσεις και άλλα, ένα επιπλέον σημαντικό
στοιχείο είναι η δυνατότητα του παρουσιαστή να ελέγχει τη
ροή της παρουσίασης, να επεμβαίνει δυναμικά στην εξέλιξή της,
να την σταματάει, να την αρχίζει εκ νέου, να παρουσιάζει μηνύματα
κ.α. Αυτή ακριβώς η ιδιότητα είναι που εκμεταλλεύεται ένα
αλληλεπιδρόμενο Πολυμεσικό ή Υπερμεσικό σύστημα παρουσίασης
για να περάσει στο επόμενο βήμα μιας διαδικασίας πώλησης,
βήμα που συνίσταται στο να υποβληθούν ερωτήσεις από τον πελάτη,
αφού ήδη έχει προκληθεί το ενδιαφέρον του. Είναι ακόμη προτιμότερο,
να δίνεται στον πελάτη η δυνατότητα, παρουσία του υπεύθυνου
πωλητή, ν’ αλληλεπιδρά με το υπολογιστικό σύστημα, να επιλέγει
εκείνα τα ειδικά σημεία που τον ενδιαφέρουν περισσότερο να
παρουσιαστούν, να τα εξερευνά και να θέτει εξειδικευμένες
ερωτήσεις. Σκοπός όλων αυτών των υπηρεσιών είναι να καταστεί
ο πελάτης οικείος με το προϊόν, έτσι ώστε να είναι έτοιμος
να δεχτεί λεπτομέρειες που αφορούν τις διάφορες παραλλαγές
του, με σκοπό να επιλέξει κάποια απ’ αυτές. Σ’ αυτό το στάδιο
χρειάζεται να παρέχεται στον πελάτη ο απαιτούμενος χρόνος,
ειδικά στις περιπτώσεις που το υπό παρουσίαση προϊόν είναι
αρκετά σύνθετο όπως π.χ. μία βιντεοκάμερα.
Η πιθανή απουσία του πωλητή από το σημείο παρουσίασης του
προϊόντος θα πρέπει να αντισταθμίζεται από απλουστευμένο τρόπο
χρήσης της εφαρμογής, με καλά γραφικά, με πολύ κατανοητές
και σωστά διατυπωμένες οδηγίες, έτσι ώστε ο πελάτης να μπορεί
να βρει όλες τις πληροφορίες και τις απαντήσεις που χρειάζεται.
Σ’ αυτό λοιπόν το δεύτερο κομμάτι της διαδικασίας των απαντήσεων
στις ερωτήσεις του πελάτη, σε αντίθεση με το πρώτο της γενικής
παρουσίασης του προϊόντος, η χρησιμοποίησηvideo δεν είναι
κάτι αναγκαίο. Εκτός αν υπάρχει ανάγκη μίας δυναμικής παρουσίασης
οπότε χρησιμοποιούνται video ή προσομοίωση κίνησης, αφού στην
περίπτωση αυτή κείμενο, γραφικά και φωτογραφίες πιθανά να
μην είναι αρκετά για να δώσουν πλήρεις απαντήσεις στις ερωτήσεις
του πελάτη.
Αν το σύστημα παρέχει δυνατότητα αλληλεπίδρασης μεταξύ υπολογιστή
και πελάτη, συνίσταται η χρήση ακουστικών δεδομένων γιατί
η ανθρώπινη φωνή, από άποψη ψυχολογική, παρέχει πληροφορίες
με ένα πολύ πιο οικείο τρόπο απ’ ότι η οθόνη του υπολογιστή.
Ακόμα κι όταν πληροφορίες εμφανίζονται με τον καλύτερο τρόπο
στην οθόνη, η χρήση φωνής που θα συνοδεύει την παρουσίαση,
βοηθάει τον πελάτη και συνεχίζει να κρατά το ενδιαφέρον του
αυξημένο.
Μόλις ο πελάτης είναι έτοιμος, θα πρέπει να κατευθυνθεί ανάλογα
ώστε να διαλέξει το ακριβές μοντέλο του προϊόντος που τον
ενδιαφέρει ν’ αγοράσει. Η ύπαρξη μίας διαδικασίας, ας πούμε
το πάτημα ενός κουμπιού, για την παροχή πληροφοριών που αφορούν
τις διάφορες παραλλαγές του προϊόντος, είναι απαραίτητη. Το
να φθάσει ο πελάτης μέχρι το πάτημα αυτού του κουμπιού είναι
μία θετική ένδειξη.
Όταν ο υπολογιστής “αισθανθεί” ότι ο πελάτης έχει συμπληρώσει
τη διαδικασία επιλογής ενός προϊόντος μπορεί να του προσφέρει
μία τιμή για το προϊόν. Μόλις παρουσιαστεί η τιμή ο πελάτης
πιθανά να θέλει να ψάξει για άλλες παραλλαγές του προϊόντος
με βάση την τιμή. Βέβαια δεν θα είναι ο υπολογιστής αυτός
που θα διαπραγματευθεί την τιμή με τον πελάτη, εάν η διαπραγμάτευση
της τιμής είναι μέρος της στρατηγικής πωλήσεων του καταστήματος,
αλλά ο υπεύθυνος ο οποίος θα πρέπει σ’ αυτή την περίπτωση
να βρίσκεται κοντά στο σημείο παρουσίασης του προϊόντος. Στην
διάρκεια αυτού του σταδίου αποτελεί πλεονέκτημα προς την κατεύθυνση
επίτευξης πώλησης του προϊόντος, το “τρέξιμο” ενός video ή
κάτι ανάλογου που να υπενθυμίζει στον πελάτη τις γενικές αρχές
και τα χαρακτηριστικά του προϊόντος.
Το τελικό βήμα μίας παρουσίασης πωλήσεων είναι η παραγγελία.
Ένας καλός πωλητής γνωρίζει από ένστικτο πότε ο πελάτης είναι
έτοιμος να παραγγείλει. Κάτι τέτοιο όμως είναι αδύνατο, τουλάχιστον
προς το παρόν, για τον υπολογιστή. Στην περίπτωση που δεν
υπάρχει πωλητής κοντά στο σημείο παρουσίασης, μία λογική προσέγγιση
του σταδίου της παραγγελίας, είναι η ύπαρξη ενός κουμπιού
στην οθόνη, το οποίο θα μπορεί να πατήσει ο πελάτης για να
δώσει την παραγγελία. Αυτό το κουμπί θα πρέπει να εμφανίζεται
μόλις τελειώνει η φάση της παράθεσης των τιμών. Εάν ο πελάτης
πει “αγοράζω”, τότε αυτό το οποίο απομένει είναι η καταχώριση
της παραγγελίας. Η περιγραφή του προϊόντος είναι ήδη γνωστή
στον υπολογιστή και αυτό το οποίο χρειάζεται είναι το όνομα,
η διεύθυνση του πελάτη, ο τρόπος πληρωμής και πιθανά κάποιες
άλλες συμπληρωματικές πληροφορίες. Σ’ αυτό το σημείο η πώληση
ολοκληρώνεται.
Η διαδικασία παρουσίασης και πώλησης ενός προϊόντος στηριγμένη
σε μία Πολυμεσική εφαρμογή, παρουσιάζει αρκετά πλεονεκτήματα
: εξοικονομεί χρόνο από τους πωλητές. Για τον αγοραστή είναι
πιο εύκολο ν’ απασχολήσει τον Η/Υ, που είναι αφιερωμένος μόνο
σ’ αυτό το σκοπό, της παρουσίασης πληροφοριών και της λήψης
παραγγελιών, από το ν’ απασχολήσει έναν πωλητή ο οποίος πιθανότατα
θα ενασχολείται και με άλλες δραστηριότητες, ώστε σε πολλές
περιπτώσεις να βιάζει το χρόνο για τα τελικά συμπεράσματα.
Ακόμα κάθε πελάτης θα ακούσει ή θα δει την ίδια παρουσίαση
με τα ίδια δεδομένα και τα ίδια στοιχεία. Αυτό περιορίζει
την πιθανότητα λαθών ή διακρίσεων. Με δεδομένο ότι το κόστος
του υλικού αλλά και του λογισμικού μειώνεται συνεχώς δραστικά,
η χρησιμοποίηση της τεχνολογίας των Πολυμέσων στην υπηρεσία
των πωλήσεων σε λίγο θ’ αποτελεί τον κανόνα οπουδήποτε στον
χώρο αυτό.
Ε-mail Μάρκετινγκ
Το E-mail έχει γίνει μία κοινά αποδεκτή επικοινωνιακή τεχνική.
Σύμφωνα με τον οργανισμό της διοίκησης των ανθρώπινων πόρων,
σχεδόν το 80% των επιχειρήσεων στην Αμερική χρησιμοποιούν
το e-mail. Επίσης με στοιχεία του Αμερικάνικου τμήματος Μεταφορών
παρουσιάζεται ότι το 40% της επικοινωνίας μεταξύ των υπαλλήλων
θα γίνεται με e-mail μέχρι το 1999.
Η ουσία στο μάρκετινγκ του e-mail είναι να αναπτύξεις μία
εθελοντική βάση δεδομένων με e-mails. Αυτή η λίστα των ανθρώπων
με τα e-mail τους μπορεί να αποδειχτεί χρυσοφόρα. Προγράμματα
σχεσιακού μάρκετινγκ μπορούν να αναπτυχθούν από αυτήν την
βάση που στέλνουν τυποποιημένα μηνύματα σε ενδιαφερόμενους
με χαμηλό κόστος.
Το πρώτο βήμα στην ανάπτυξη μίας τέτοιας βάσης είναι να ξεκαθαρίσεις
το σύνολο των κανόνων που θα τη διέπουν και για ποιον σκοπό
δεν θα χρησιμοποιηθεί. Μέσα σε αυτούς τους κανόνες θα πρέπει
να συμπεριληφθούν και οι νόμοι που διέπουν την ασφάλεια αυτών
που διανέμουν τις e-mail διευθύνσεις τους με τα υπόλοιπα στοιχεία
τους.
Το
Μάρκετινγκ του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Microsoft
Όταν λαμβάνεις υπ’ όψιν την ανάπτυξη ενός αποδεκτού e-mail
Μάρκετινγκ προγράμματος, δεν χρειάζεται να κοιτάξεις πέρα
από τον Γολιάθ Microsoft για να βρεις ένα λαμπερό αστέρι επιτυχίας.
Η επιχείρηση έχει καταφέρει να δημιουργήσει μία τεράστια βάση
με την εθελοντική προσφορά των e-mail διευθύνσεων των πελατών
της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ελαττώσει το κόστος επικοινωνίας
της επιχείρησης με τους πελάτες της. Έτσι όταν πρόκειται να
προωθήσει κάποιο καινούργιο προϊόν το οποίο ταιριάζει στις
απαιτήσεις των πελατών της τότε στέλνει όλες τις σχετικές
πληροφορίες μέσω e-mail. Ο ακριβής αριθμός των ανθρώπων που
βρίσκονται στην e-mail βάση της Microsoft δεν είναι γνωστός,
αλλά εκτιμάται ότι ξεπερνάει το ένα εκατομμύριο. Η επιχείρηση
συνεπώς επικοινωνεί με ένα εκατομμύριο πελάτες της χωρίς ουσιαστικό
κόστος για να διανέμει τις πληροφορίες της.
Αν και η χαμηλού κόστους πληροφορία που διανέμεται είναι μία
δελεαστική πρόταση, ωστόσο υπάρχουν πολλά σημεία στα οποία
η εθελοντική βάση δεδομένων των e-mail πρέπει να διαχειριστεί
προσεκτικά, όπως για παράδειγμα η συλλογή των δεδομένων, η
ασφάλεια των δεδομένων και η σωστή χρήση της βάσης. Σε πολλές
περιπτώσεις τα κλειδιά για την επιτυχία μπορούν να φανούν
στην ανάπτυξη μίας απλής πολιτικής για τους πελάτες που σκιαγραφεί
συνέπεια και ελεγχόμενη χρήση της δικής σου e-mail βάσης δεδομένων.
Ολοκλήρωση
του E-mail με το Παραδοσιακό Μάρκετινγκ
Μία εταιρεία με υψηλή τεχνολογία όπως η Microsoft μπορεί εύκολα
να εκμεταλλευτεί το e-mail για να δημιουργήσει μία βάση πελατών,
αλλά τι γίνεται όταν ένα μικρό ποσοστό των πελατών έχει την
δυνατότητα για ηλεκτρονικό ταχυδρομείο;
Ακόμη και αν η Microsoft μπορεί να έχει ένα αρκετά υψηλό ποσοστό
της αγοράς στόχου της στο e-mail η βάση δεδομένων μπορεί να
χρησιμοποιηθεί ώστε να διαχειριστεί παράλληλα με το ηλεκτρονικό
ταχυδρομείο και η παραδοσιακή άμεσου ταχυδρομείου επικοινωνία.
Όταν μία e-mail διεύθυνση είναι διαθέσιμη, η βάση δεδομένων
στέλνει ένα μήνυμα μέσω e-mail. Όταν όμως δεν είναι διαθέσιμη,
τότε στέλνει την πληροφορία χρησιμοποιώντας την πιο δαπανηρή
μέθοδο της εκτύπωσης και της αποστολής μέσω ταχυδρομείου.
Η βάση δεδομένων μπορεί να σχηματιστεί ώστε να διαχειριστεί
κάθε αριθμό καταστάσεων, συμπεριλαμβανομένου την δημιουργία
τυποποιημένων μηνυμάτων και την ολοκλήρωση e-mail με παραδοσιακό
άμεσο ταχυδρομείο.
Τα σχεσιακά προγράμματα μάρκετινγκ τα οποία μπορούν να εξελιχθούν
από την εθελοντική βάση δεδομένων των e-mail είναι αξιοσημείωτα.
Ακόμη και αν η εταιρεία έχει ένα μικρό ποσοστό των ενδιαφερόμενών
της με e-mail, η στιγμή για να ξεκινήσει ήρθε τώρα. Σχεδόν
κάθε επιχείρηση μπορεί να μειώσει το κόστος επικοινωνίας και
να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα με μια κατάλληλη κατασκευή
εθελοντικού e-mail επικοινωνιακού συστήματος.
Τυποποιμένες
απαντήσεις E-mail
Οι δύο αμερικάνικες εταιρείες Online και Multimedia Marketing
Group, έχουν αναπτύξει ένα αυτόματο σύστημα ανταπόκρισης σε
e-mail το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στο Web site της εταιρείας
Toko America, η οποία είναι ένας διεθνής κατασκευαστής ημιαγωγών
και άλλων ηλεκτρονικών στοιχείων. Όταν ένας πελάτης συμπληρώσει
μία φόρμα για ερωτήσεις από το Web site, το πρόγραμμα εξατομικεύει
μία απάντηση αυτόματα πίσω στον πελάτη βασιζόμενη στις πληροφορίες
που του έδωσε ο πελάτης, όπως το όνομά του, την απάντηση στις
ερωτήσεις που έθεσε και την περιοχή προέλευσης.
Το πρόγραμμα τυποποιεί την απάντηση, αλλά παράλληλα ενημερώνει
και το τοπικό γραφείο πωλήσεων του αποστολέα, διευθύνει την
κυκλοφορία του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ακολουθούν ερωτήσεις
στο τοπικό γραφείο πωλήσεων, και εναποθέτονται οι καθοδηγήσεις
στην βάση της επιχείρησης, όλα χωρίς την ανάμειξη του ανθρώπινου
παράγοντα.
Διαφήμιση
προϊόντων με Πολυμέσα
Οι περισσότερο αποτελεσματικές επιδείξεις προϊόντων δεν χρησιμοποιούν
σαν τύπους δεδομένων, τίποτε περισσότερο από ήχο και προσομοίωση
κίνησης (animation) ή video. Για μια χρονική περίοδο που κυμαίνεται
από 30 sec μέχρι 1 min, μία καλοσχεδιασμένη παραγωγή στηριγμένη
κύρια σε προσομοίωση κίνησης, ή video, μπορεί να τραβήξει
την προσοχή του πελάτη και μέσω των ηχητικών δεδομένων της
εφαρμογής να περάσει ένα μήνυμα που ο ακροατής δεν έχει ιδιαίτερο
χρόνο να το σκεφθεί και να το κρίνει. Η εφαρμογή εστιάζει
κατ’ αρχήν στο ίδιο το γεγονός της επίδειξης παρά στο προϊόν
που επιδεικνύεται.
Για να επιτευχθεί ο σκοπός μίας παρουσίασης, δεν απαιτείται
η αλληλεπίδραση της εφαρμογής με τον χρήστη. Σχεδόν όλες οι
επιδείξεις προϊόντων, είναι εφαρμογές καθαρά Πολυμεσικές,
εκτελούνται από μόνες τους, και ο πελάτης δεν έχει να κάνει
τίποτε άλλο από το να τις παρακολουθεί. Στην περίπτωση που
η εφαρμογή τοποθετείται σε επίπεδο Αλληλεπιδρώντων Πολυμέσων
τότε θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα στον θεατή να μπορεί
να επεμβαίνει στην εκτέλεσή της, επιζητώντας την διακοπή,
περισσότερες πληροφορίες, ή την επανάληψη ενός μέρους που
τον ενδιαφέρει ιδιαίτερα.
Τηλεοπτική
Διαφήμιση ή Διαφήμιση σε site;
Μία νέα έρευνα που διεξήχθη από την WWW Group’s Millward Brown
International βρήκε ότι οι άνθρωποι θυμούνται τις διαφημίσεις
στο Internet καλύτερα απ’ ότι αυτές στην τηλεόραση. Όπως ανακοινώθηκε
στις 25 Σεπτεμβρίου στην έκδοση της Wall Street εφημερίδας,
το 12% των ανθρώπων ήταν πιο πιθανόν να θυμούνται μία web
διαφήμιση που την έχουν δει μία φορά σε σχέση με το 10% που
πιθανόν να θυμούνται την διαφήμιση από την τηλεόραση που την
έχουν δει μία φορά.
“Για τα τελευταία δύο και κάτι χρόνια, η βιομηχανία της
διαφήμισης έχει πορευτεί προς το μονοπάτι που οδηγεί στην
διαφήμιση σε site”.
Ένα
- προς - ένα Τηλεοπτική Διαφήμιση
Στην πρώτη διαφήμιση αυτού του είδους, δύο μεγάλοι μάρκετινγκ
γίγαντες η Kraft foods και η TCI καλωδιακών συστημάτων έχουν
ανακοινώσει ένα πρόγραμμα με το οποίο θα στοχεύουν στην προβολή
διαφορετικών τηλεοπτικών διαφημίσεων σε μικρότερες μονάδες
όπως ένα οικοδομικό τετράγωνο. Σε ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα
που εκτυλίχθηκε στο Σικάγο, στο Ντάλας και στο Σαν Φανζίσκο,
μια οικογένεια θα παρακολουθεί το ίδιο πρόγραμμα με έναν γείτονα
στον απέναντι δρόμο αλλά θα λαμβάνει διαφορετικές διαφημίσεις.
Τελικά οι marketers θα είναι δυνατόν να στοχεύσουν τις διαφημίσεις
τους βασιζόμενοι στην θέση της τηλεόρασης (σε ποιο οικοδομικό
τετράγωνο ανήκει) σε κάθε οικογένεια, επιτρέποντας τους τηλεοπτικούς
διαφημιστές να τμηματοποιήσουν τις διαφημίσεις τους όπως ακριβώς
μία βάση δεδομένων οδηγούμενη από μία καμπάνια άμεσου μάρκετινγκ.
Η διαφημιστική συμφωνία της Kraft έρχεται ως συνέπεια της
ανακοίνωσης της TCI ότι έχει προσθέσει προγράμματα γραμμένα
σε Java, στα κορυφαία της καλωδιακά συστήματα, τα οποία προετοιμάζουν
τον δρόμο για αλληλεπιδραστική τηλεόραση. Αυτό θα επιτρέψει
τους τηλεοπτικούς θεατές να παρακολουθούν έναν αγώνα χόκεϊ,
για παράδειγμα, και να λαμβάνουν λεπτομερείς στατιστικές για
τους δημοφιλέστερους παίκτες, να παίρνουν πληροφορίες σχετικά
με την λίστα των δέκα καλύτερων τραγουδιών. Επιπρόσθετα, το
σύστημα θα επιτρέπει οι τηλεοπτικοί θεατές να συνδέονται απευθείας
από μία τηλεοπτική διαφήμιση στο Web site της εταιρείας.
Στα επόμενα χρόνια θα παρακολουθούμε την τηλεόραση να ξαναορίζεται
ως ένα συνολικό μέσο επικοινωνίας και οι διαφημιστές αρχίζουν
σιγά σιγά να μαθαίνουν να χρησιμοποιούν την φοβερή δύναμη
του αλληλεπιδραστικού μάρκετινγκ.
Η Online Διαφήμιση
μεγαλώνει
Στα επόμενα χρόνια, οι νέες τεχνολογίες θα γνωρίσουν τρομακτική
ανάπτυξη. Σύμφωνα με το ενδέκατο ετήσιο προϋπολογισμό των
επικοινωνιακών βιομηχανιών από την Veronis, Suhler & Associates,
η online διαφήμιση θα αυξηθεί σε ένα ετήσιο σύνθετο ρυθμό
της τάξης του 65,7% και η online κατανάλωση θα τριπλασιαστεί
μέχρι το 2001. Την ίδια στιγμή οι ρυθμοί ανάπτυξης στα παραδοσιακά
μέσα φαίνεται να παραμένουν αμετακίνητοι.
Η Νέα
Τεχνολογία αποτελεί Ανάγκη
Σύμφωνα με μία έρευνα που διεξήχθη από τον Roper Starch παγκοσμίως,
ο αριθμός των ανθρώπων που βλέπουν τον υπολογιστή ως μία ανάγκη
για να διευθύνουν τις επιχειρήσεις τους έχει αυξηθεί σημαντικά
και συνεχώς μεγαλώνει σε σχέση με το 1996. Το ένα τρίτο των
Αμερικανών θεωρεί ότι ο υπολογιστής στο γραφείο είναι μία
ανάγκη, ενώ ένα 15% θεωρεί ότι είναι απαραίτητος στο σπίτι
και ένα 12% έχουν πραγματοποιήσει μία online αγορά ενός υπολογιστή.
Ένα
πρόγραμμα υπολογιστή το οποίο διαβάζει το μυαλό σου
Φαντάσου ένα υπολογιστικό πρόγραμμα το οποίο θα μπορούσε να
“διαισθανθεί” τα ενδιαφέροντά σου και να προσαρμόσει την πληροφορία
κατάλληλα. Ακούγεται εκπληκτικό! Το MindDrive είναι ένα νέο
σύστημα το οποίο χρησιμοποιείται σε λογισμικό διασκέδασης
το οποίο καταγράφει τα σήματα του εγκεφάλου και τα μεταφράζει
σε εντολές τις οποίες ένας απλός υπολογιστής μπορεί να καταλάβει.
Τα σήματα μεταφέρονται στη μονάδα του MindDrive μέσω ενός
αισθητήριου οργάνου το οποίο προσαρμόζεται στο δάκτυλο του
χρήστη. Το αισθητήριο όργανο μετράει ντουζίνες από σήματα,
όπως την ηλεκτρική αγωγιμότητα του δέρματος και τις ευαίσθητες
αλλαγές στην πίεση, θερμοκρασία και ρυθμούς παλμών. Αυτά τα
σήματα αναλύονται και αντιστρέφονται σε εντολές οι οποίες
τίθονται σε ισχύ στην οθόνη του υπολογιστή.
Πολύ πρόσφατα, ένα βασικό στούντιο του Hollywood, το Miramax
Firms, ενέκρινε την τεχνολογία για να δημιουργήσει αλληλεπιδρόμενα
φιλμ. Καθώς θα παρακολουθείς ένα φιλμ, το πρόγραμμα θα ανιχνεύει
τα αισθήματά σου μέσα από κάποιες καταστάσεις και θα προσαρμόζει
το φιλμ κατάλληλα.
Μέχρι τώρα αυτή η τεχνολογία έχει χρησιμοποιηθεί σε προϊόντα
διασκέδασης, όπως κινηματογραφικές ταινίες, και video παιχνίδια.
Ωστόσο, οι εκπαιδευτές μελετούν αυτή την τεχνολογία σε σημεία
συγκέντρωσης της μνήμης και δημιουργικά προγράμματα για να
μπορέσουν να επαυξήσουν την επαγγελματική επίδοση. ¶λλα προγράμματα
στο σχεδιαστήριο περιλαμβάνουν προγράμματα για εκπαίδευση
υπαλλήλων όπως των πιλότων και διάφορες καταστάσεις πωλήσεων.
Αν και το MindDrive είναι κάτι το φουτουριστικό, υπάρχουν
λύσεις σήμερα που μπορούν να βοηθήσουν στην εκπαίδευση των
πελατών και υπαλλήλων, γλιτώνοντας χρήματα, χρόνο και με καλύτερα
αποτελέσματα προς το παρόν, μια και αυτή η τεχνολογική λύση
βρίσκεται ακόμη σε βρεφικά στάδια.
Γιατί Web site;
Γιατί οι περισσότερες επιχειρήσεις εγκαθίστανται σε ένα web
site; Σύμφωνα με μία μελέτη του Grant Thorton 65% αυτών που
βρίσκονται σε κάποιο web site το κάνουν για λόφους διαφήμισης
και μάρκετινγκ, ο οποίος άλλωστε αποτελεί και τον πιο δημοφιλή
λόγο. Η εταιρεία Chicago μελέτησε 230 μέσου μεγέθους επιχειρήσεις
με ετήσιες πωλήσεις από $10 εκατομμύρια μέχρι $500 εκατομμύρια
και βρήκε ότι το 18% “επιτρέπει” τους πελάτες να αγοράζουν
προϊόντα από το web site τους και ένα τεράστιο ποσοστό 95%
πιστεύει ότι το Internet είναι ένας προσωρινός τομέας επιχειρήσεων.
Σε μία άσχετη μελέτη, η International Data Corporation, Framingham,
έκδωσε μία αναφορά, λέγοντας ότι το 2000 το εμπόριο στο Internet
θα αγγίξει τα $100 δισεκατομμύρια. Το 1996 το εμπόριο στο
Internet ξεπέρασε τα $3 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με μία μελέτη.
Η
Motorola και η Online Marketing δημιουργησαν μία νέα Πολυμεσική
εφαρμογή στα τηλέφωνα
Διαλέγοντας ένα ψηφιακό τηλέφωνο δεν είναι θέμα μόνο τεχνολογίας,
αλλά επίσης και management στυλ. Η Online Marketing και η
Motorola έχουν ξεκινήσει να αναπτύσσουν ένα άλλο πολυμεσικό
έργο το οποίο θα βοηθήσει αυτούς που αγοράζουν ένα ψηφιακό
τηλέφωνο να κάνουν μια εντυπωσιακή επιλογή. Το πολυμεσικό
πακέτο θα προβάλει πληροφορίες σχετικά με το στυλ του πελάτη,
τις ανάγκες του και θα υπολογίζει τι τηλέφωνο ανταποκρίνεται
στο στυλ του. Η Motorola είναι ο κυρίαρχος στην τηλεπικοινωνιακή
τεχνολογία και το πολυμεσικό μάρκετινγκ αντανακλά αυτή την
κυριαρχία.